älskade häst<3

var hos stella idag :) hon var super ducktig. men lite stel och vinglig men när vi red dä ute var hon jätte fin, red förästen i ridhuset. (dom har fått ett nytt underlag som nog var lite jobbigt) innan vi red iväg (jag, sammie och mimmi) så rycktade vi ju, jag kan lite på stella så mycket nu så att jag har henne löst  och kan ryckta och allt nästan :D men ibland var hon ju tvungen att följa efter. övade lite övergångar i ridhuset efte som att hon inte ville lyssna så jätte bra där inne. man kan ju inte säga att hon var svår att få fam men svår att sakta ner ;) övade lite galopp fattningar från skritt och det gick väll rätt så bra ;) hehe vet att det inte var så mycket "träning" men det var ju något och att jag skulle få lite kontakt med henne så att hon lyssnade. när vi hade ridit klart red vi ju såklart hemmot x)  och det var helt kol svart där ute :O och klockan var bara lite över fem. när vi hade ridit en liten bit skulle vi försöka att trava om vi kunde se något. och det funkade ju. pollarna var super duktiga på hem vägen. men när det kom bilar så kom ju skuggan fram och det var ju jätte läskigt xD bus stella :P<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0