red fårarundan ;)

var hos stella idag med mimmi (: tog in hästarna och gjorde dom iordning. släppte stella i stallet (löst) och skulle se vad hon gjorde. jag gjorde som jag brukade, att ryckta. hon stog stilla ville bara se lite vad som hände men annars  inget. tills jag gav henne godis x) tex när jag borstade hennes ben så hade hon fått godis av mig så hon ville ju såklart ha mera det lilla godis monstret xD så jag gav henne en liten bit. jag fortsatte att borsta hennes fram ben och hon kom bak med huvudet precis som att hon tänkte "vad håller du på med" sen la hon nästan huvudet i mitt knä på något konstigt sätt, hon var så mysig :)

gav henne lite mera godis som belöning ;) (jag har lärt henne när jag går framför henne och går emot henne så ska hon backa) så jag gav henne belöning för det x) nästan alltid när jag ska släppa in henne i boxen så ställer jag mig åt sidan så hon går in där själv men denna gången var jag TVUNGEN att följa med henne in i boxen. för annars rörde hon inte sig (jag hade ingen grimma på henne) jag vände mig gick bort mot stalldörren och skulle se vad hon gjorde, såklart följde hon med mig som en hund efter precis som att jag höll i henne. men tillslut så satt jag fast henne för att hon skulle bara följa efter mig HELA tiden. så stog hon där och började att tigga och gå på stället lite ^^ bus häst. sadlade och tränsade henne sen. red ut med mimmi, mamma ringde mig när vi hade ridit i 10 min och sa att jag var tvungen att skynda mig efter som att vi skulle till tropikariet. så då började vi snabba oss och hann rida in på vägen som gick snabbast, sen ringde hon igen och sa att dom åker nu så jag fick inte följa med, så jag och mimmi bestämde oss för att vända och rida den rundan vi hade tänkt från början ;) stella var hur lugn som helst och tess var lite små springig av sig x)  så stella och tess hade varandras roller idag kan man ju säga xDrundan som vi red tog kanske 1.30 min efter som att vi inte red så snabbt iheller när vi var hemma i stallet igen så övade jag med stella med en plastpåse, (hon är jätte rädd för saker som prasslar) men det gick faktist jätte bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0