snöööö!!!

förlåt att jag inte har varit aktiv här på bloggen denna veckan :/


var i skolan idag, hände inte så mycket förutom att det började snöa :D
som jag har längtat till snön ;)  slutade redan vid två idag. tog bussen till stella med Mimmi, Sammie, josse och Dedde. Asså det var ju nästan läskigt att åka bussen efter som att det snöade så mycket x) när vi var framme hoppade vi av med glädje. haha.... hästarna var ute ihagen när vi kom. putte stog helt ensam presis som om han var utstött medans dom andra hästarna stog i en liten klunga. gick in i stallet och  bytade om,
gick senare ut till hagen och fotade såklart, blev inte så jätte bra bilder för att det snöade ju och då kom ju snön på linsen så blev det lite suddigt. lite sennare skulle vi ta in hästarna och jag hade redan tagit stella och pelle stod ju presis in till mig och stella, så såg putte att vi skulle gå så man kom mot oss i galopp och kom in i vår lilla "klunga" och började sparka mot pelle :O så pelle sprang ju rakt in i stella och hon fick ju panik så jag tappade grimmskaftet och hon travade iväg, grimmskaftet fastnade runt hennes ben (hon hade benskydd på dig så det fastnade  ju lite bättre då) tur att det ibnte blev några problem att ta henne för iså fall hade hon nog trillat. tog in hästarna sen, fixade dom och red iväg sen i snön, vi skulle igentligen rida till ridhuset men våra fingrar frös så vi red hem istället. när vi red ifrån stallet hade vi motvind :/ så jag kunde knapt se något men tur att man har en säker häst x) hehe....

 








































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0