torsdag-fredag-lördag-söndag-måndag

Torsdag: red ut en runda med pollarna. dock bara i skritt efter som att dom hade blevit vaccenerade i onsdes ;) kan ni tänka er stella kunde skritta hela tiden :O hehe duktiga lilla polle ;) mimmi red ju tess och hon ville små trava lite då och då x) rundan som vi red tog ungefär bara 20 minuter så det var ju rätt så lagom.när vi hade ridit klart tog vi ju in hästarna så klart, mockade till stella och putte (carina mockade till tess eefter som att hon är svår att mocka till.


fredag:
 åkte bort till magic, tog ett tag att fånga honom men efter ett tag kunde man ju ;)
red bort till mimmi sköt häst cobban och red med hon och jonna i deras trädgård ;) dom hade bygt upp några hinder så vi hoppade lite red även i en jätte stog vatten pöl. magic var lite närvös först men sen kunde vi trava i den (: efter ungefär en halvtimme gick vi hem igen. vi hade nästan inga reflexer alls men jag hade en liten reflex på stigbyglen. när vi var hemma igen så släppte jag ut magic i den lilla hagen och skulle bara hoppa han när lite (löshoppa) han hoppade bara tre gånger sen var han tött ;) jag tästade att hoppa upp på honom utan sadel eller träns och han bara stog där och betade ;) jag smackade på honom lite så skrittade han runt i en liten sirkel. hehe hoppade av sen och släppte ut honom med dom andra ponnyna ;)

lördag: följde med mimmi till viarp och tittade när hon red (: dom hade hoppning det var kul at träffa alla hästar och alla kompisar ;) det var två stycken som trillade av på samma hinder (tvillingar) hehe. åkte hem till mimmi sen efter ridningen och åt sen stack vi till Stella, mimmi red putte. vi red upp till paddocken. stella var lite tittig och stisig i början, men i slutet blev hon jätte lugn och löd mig tillochmed ;) när vi skulle rida hem skulle vi försöka att bara sktitta och det klarade stella rätt så bra (:

söndag:  åkte till magic idag. skulle igentligen rida in i mörarp men fick inte för mamma och pappa. så hopptränade lite istället i hagen (: jag började att hoppa ett litet 30cm hinder. i slutet hoppade vi 50-60 cm (: 

Måndag: var på begravning idag :( min gammel farmor dog den 16 oktober. ibörjan var det inte så jobbigt men sen när vi skulle gå till henne och lägga blommer på kistan då kände jag riktigt hur tårarna började komma :'(

sen på kvällen kom ida :) hon sov här tittade lite på tv och snackade lite ;) hehe



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0